VERKOCHT

Artikel 290 van 1057

"Kraak de Code: Beheers het Meesterbrein!" - Mastermind 1972 van Invicta

Artikelnummer: SP-4387-23

VERKOCHT


"Kraak de Code: Beheers het Meesterbrein!" - Mastermind 1972 van Invicta

  • Vervaardiger: Invicta
  • Vervaardigingsdatum:1972

Beschrijving
De Mastermind-game van Invicta, uitgeroepen tot het "Spel van het Jaar" in 1972, is een populair denkspel dat draait om logica en deductie. Het spel is bedacht door Mordecai Meirowitz, een Israëlische uitvinder, en werd voor het eerst uitgebracht door Invicta Plastics Ltd.

Het doel van het spel is om de geheime code te kraken die door je tegenstander is ingesteld. De code bestaat uit een reeks gekleurde pinnen. In het originele spel waren er zes kleuren om uit te kiezen: rood, geel, groen, blauw, zwart en wit. De code bestaat uit een combinatie van vier pinnen in een specifieke volgorde.

Elke beurt probeer je de code te raden door zelf een combinatie van pinnen voor te stellen. Je tegenstander geeft vervolgens feedback door gekleurde pinnen terug te geven. Een zwarte pin betekent dat je een juiste kleur en de juiste positie hebt geraden, terwijl een witte pin aangeeft dat je een juiste kleur hebt geraden, maar op de verkeerde positie. Met behulp van deze feedback moet je strategisch je volgende zet bepalen en proberen de geheime code zo snel mogelijk te kraken.

De Mastermind-game van Invicta werd al snel populair vanwege de eenvoudige regels en de uitdagende gameplay. Het spel vereist logisch denken, deductie en patroonherkenning om succesvol te zijn. Het werd een klassieker in de bordspellenwereld en is sindsdien door vele andere fabrikanten geïmiteerd en aangepast.

Conditie
Dit spel verkeert in een  nette vintage staat met normale sporen van gebruik en aan leeftijd gerelateerde sporen van slijtage. De foto's maken deel uit van de beschrijving.

Formaat doos

  • Hoogte: 3,5 cm.
  • Lengte: 31,5 cm.
  • Breedte: 13,5 cm.

Mastermind: Het Klassieke Spel van Logisch Denken

Mastermind is een tijdloos spel waarin spelers hun logisch denkvermogen testen. De ene speler is de codemaker, terwijl de andere speler de codebreker is. Het doel is om de geheime code te ontrafelen. Dit spel werd in 1972 uitgeroepen tot spel van het jaar door de Britse vereniging van speelgoedhandelaren. Laten we ontdekken hoe het gespeeld wordt en wat het zo speciaal maakt.

De Geheime Code: De codemaker kiest in het geheim vier code-pionnen en plaatst ze in een volgorde achter een zichtschermpje. Er zijn zes verschillende kleuren om uit te kiezen, en de codemaker kan meerdere pionnen van dezelfde kleur gebruiken. Dit is de verborgen code die de codebreker moet ontrafelen.

Het Raadsel Ontvouwt Zich: De codebreker plaatst vier code-pionnen naar keuze in de eerste rij. De codemaker geeft met rode/zwarte pinnen aan hoeveel kleuren op de juiste positie staan, en met witte pinnen hoeveel kleuren wel in de code voorkomen maar niet op de juiste positie staan. De codebreker gebruikt deze informatie om de volgende zet te bepalen.

Het Onthullen van de Code: Als de codemaker vier rode/zwarte pinnen plaatst, is de code gekraakt. De rollen worden dan omgedraaid, en de spelers wisselen van positie. De speler die de code het snelst kraakt, wint het spel. Bij gelijke stand kunnen extra rondes worden gespeeld om de winnaar te bepalen.

Conclusie: Mastermind is een klassiek spel dat draait om logisch denken en het ontrafelen van een geheime code. Met zijn bekroonde status als spel van het jaar in 1972, heeft Mastermind zijn populariteit behouden. Het spel biedt uitdaging en plezier voor zowel beginnende als gevorderde spelers. Daag jezelf uit en geniet van de intellectuele puzzels en competitieve spanning van Mastermind.

Land van herkomst
Engeland - Groot Brittannië

Soort object
Mastermind spel van het jaar 1972

Onderwerp / Thema
Combinatie - deductie - puzzel

Categorie
Vintage spellen

Kleur
Meerkleurig

Aantal spelers
Geschikt voor 2 spelers

Leeftijd
Vanaf 9 á 12 jaar

Moeilijkheidsgraad
Eenvoudig

Taal van spelregels
Engels - Frans - Duits - Spaans -Portugees - Zweeds - Nederlands - Noors - Deens

Speelduur
15 minuten

Uitgever
Invicta

Vervaardiger
Meirowitz Marco

Merk
Invicta

Materiaal
Plastic - kunststof - karton - papier

Bijzonderheden
Het spel werd verkozen tot spel van het jaar in 1972

Tijdperk
1972

Kwaliteit
Goede vintage staat

Hoogte
3,50 cm

Lengte
31,50 cm

Breedte
13,50 cm

Verzendmethode
Pakketpost met track & trace

© 2015 - 2024 KENKO | RETRO & DESIGN - 2nd hand collectibles - Webshop voor Retro-Vintage woonaccessoires | sitemap | rss | webwinkel beginnen - powered by Mijnwebwinkel