FAQ's: Veel gestelde vragen

 

Koopt Retro & Design ook op?
Retro & Design koopt op het ogenblik niet op van particulieren. Ook kunnen wij helaas geen tijd vrij maken om een waarde-indicatie te geven aan artikelen waarover u vragen heeft. Wij zijn immers een webshop, geen taxateurs.

Heeft Retro & Design naast de webshop ook een bestaande winkel? 
Op dit ogenblik vindt verkoop uitsluitend plaats via onze webshop. Wilt u het product toch liever eerst zien voordat u het koopt, maak dan gebruik van de mogelijkheid tot achteraf betalen via "Afterpay".

Is het mogelijk mijn bestelling te laten bezorgen op een ander adres? 
Ja, dit kan aangegeven worden bij de bestelling.

Verzend Retro & Design ook naar het buitenland? 
Ja, wij verzenden wereldwijd. Woont u in Nederland en u wilt iets verzenden naar het buitenland? Kies dan bij de optie “versturen naar” voor het land waar het pakket naar moet worden verzonden. De verzendkosten worden automatisch verrekend. Staat het land voor verzenden niet in de lijst neem dan contact met ons op. Tarieven voor verzending vindt u hier.

Met welke vervoerders werken jullie?
Voor het verzenden van onze pakketten maken wij gebruik van de diensten van PostNL en DPD.

Ruim 200 jaar geleden begon PostNL als eerste en enige postbedrijf in Nederland. PostNL heeft daardoor een groot netwerk in zowel post en pakketten.

DPD is een toonaangevende vervoerder, welke efficiëntie garandeert. De vervoerder heeft maar liefst 800 depots in 40 landen, daarom is DPD op internationaal vlak een aantrekkelijke vervoerder. 

Is het mogelijk om een pakket af te halen?
Ja, het is mogelijk om uw pakket af te halen bij een PostNL pakketpunt of een DPD pickup parcelshop. U heeft hiervoor de keuze in het betaalmenu.

Hoelang duurt het voor mijn bestelling binnen is?
Nadat uw betaling is ontvangen krijgt u hierover per email een bericht ter bevestiging. De bestelling wordt binnen vijf werkdagen verzonden, dus houdt u rekening met weekenden en zon- en feestdagen. U ontvangt op de dag van verzending van ons een bericht met verdere informatie, zoals de track & trace code plus een link waarop uw pakket is te volgen. De normale levertijd is 1 á 2 werkdagen voor een verzending binnen Nederland via postNL. Verzenden via DPD is goedkoper, maar kan enkele dagen langer duren.

Wat doe ik als een bestelling is beschadigd bij aankomst?
Bij Retro & Design worden bestellingen zo zorgvuldig mogelijk ingepakt. Desondanks komt het soms voor dat een pakket niet in de staat aankomt waarin wij het hebben verzonden (afgezien van beschadigingen / gebruikssporen die specifiek worden vermeld bij de aangeboden artikelen). Wanneer u direct via email contact met ons opneemt over de situatie en foto's meestuurt ter bevestiging van het beschadigde artikel zullen wij het bedrag van het beschadigde artikel terugstorten op uw bankrekening.

Ik heb een bestelling geplaatst, maar heb geen bevestigingsmail ontvangen.
Tijdens vakantieperiodes, zon- en feestdagen zou er vertraging kunnen zijn. Periodes van afwezigheid (vakanties) worden altijd op de website vermeld. Controleert u in elk geval even of de bevestigingsmail misschien in de map met ongewenste email is terechtgekomen. Is dit niet het geval, neemt u dan contact met ons op. Wij zullen dan controleren of uw bestelling al dan niet goed is doorgekomen. U krijgt hier dan zo spoedig mogelijk bericht over.

Welke betaalmogelijkheden zijn er?
Wij hebben uitgebreide betaalopties. Kijk hier voor de mogelijkheden.

Krijg ik een bewijs van betaling?
Zodra wij uw betaling hebben ontvangen krijgt u van ons een bevestiging van betaling per email. Bij deze email versturen wij ook direct een gedetaileerde factuur met uw bestelling(en) plus verzendkosten Ook informeren wij u via email zodra de bestelling is verzonden. 

Hoe werkt de winkelwagen?
Bent u lekker aan het rondkijken in onze webwinkel, maar u weet je niet precies hoe u de producten kunt bestellen? We leggen hier stap voor stap uit hoe de winkelwagen precies werkt.

Help, mijn land voor verzending staat niet in de lijst...
U wilt iets van onze webshop bestellen, maar het land voor verzending staat niet genoemd in de verzendlijst? Geen zorgen. Neem contact met ons op en we zullen er voor zorgen dat het land zal worden toegevoegd.

iDEAL via Mollie?
iDEAL is een veelgebruikte betaaloplossing. De webshop van Retro en Design maakt gebruik van iDEAL via Mollie. Mollie is een bekende aanbieder en staat bekend om haar betrouwbaarheid en gebruiksvriendelijkheid. Mollie B.V. is een erkend bedrijf dat internetbetalingen verzorgt voor onze webwinkel. Uw betaling komt eerst op de rekening van Mollie, hierna wordt het bedrag overgemaakt naar de rekening van Retro & Design.

Betaald via Mollie? Dan kunt u hier meer informatie vinden over uw betaling.

Ik heb nog een andere vraag.
Heeft u een vraag die hier niet beantwoord wordt of waarvan u geen informatie vindt op onze website? Neem dan via info@retro-en-design.nl contact met ons op. Ook kunt u ons bereiken via het contactformulier. Vermeld uw naam en eventueel uw telefoonnummer, zodat wij contact met u op kunnen nemen. 

 

© 2015 - 2019 Retro & Design - 2nd hand collectibles - Webshop voor Retro-Vintage woonaccessoires | sitemap | rss | webwinkel beginnen - powered by Mijnwebwinkel
Fijn u te zien! Deze site maakt gebruik van cookies. Voor meer info | Verder winkelen > Accepteren Meer informatie
Wat is een cookie? Een cookie is een klein tekstbestand dat bij je bezoek aan een website naar je computer wordt gestuurd. Zowel deze website als andere partijen kunnen cookies plaatsen. Waar worden cookies voor gebruikt? Deze website gebruikt cookies om het gebruiksgemak en de prestaties van de website te verbeteren. Met behulp van cookies zorgen we er onder andere voor dat je bij een bezoek aan onze site niet steeds dezelfde informatie ontvangt of moet invoeren. Cookies maken het surfen op de site dus een stuk prettiger. Er bestaan verschillende typen cookies. Deze website maakt gebruik van permanente cookies en sessie cookies. Permanente cookies: Hiermee kan de website speciaal op jouw voorkeuren worden ingesteld. Bijvoorbeeld om jouw toestemming tot het plaatsen van cookies te onthouden. Hierdoor hoef je niet steeds jouw voorkeuren te herhalen waardoor je tijd bespaart en gemakkelijker door de webwinkel navigeert. Permanente cookies kun je verwijderen via de instellingen van je browser. Sessie cookies: Met behulp van een sessie cookie kunnen we zien welke onderdelen van de website je met dit bezoek hebt bekeken. Wij kunnen de webwinkel daardoor zoveel mogelijk aanpassen op het surfgedrag van onze bezoekers. Deze cookies worden automatisch verwijderd zodra je jouw browser afsluit. Met welk specifiek doel plaatst deze website cookies? Deze website plaatst cookies om de volgende redenen: Winkelwagen (functionele cookie): Onthouden welke producten in je winkelmandje liggen. Zonder deze cookie kun je geen producten bestellen of in je winkelmandje plaatsen. Cookiekeuze (functionele cookie): Onthouden of je ons toestemming hebt gegeven tot het plaatsen van cookies. Google Analytics (tracking cookie): Meten hoe je de website gebruikt en hoe je ons hebt gevonden en hier met rapportages inzicht in proberen te verkrijgen. Google AdWords (tracking cookie): Meten we hoe je de website gebruikt en hoe je ons hebt gevonden. Deze kennis gebruiken we om onze AdWords campagnes te verbeteren. Facebook (Social Media cookie): Met deze cookie is het mogelijk om onze Facebook pagina te 'liken'. Deze button werkt door middel van code die van Facebook zelf afkomstig is. Twitter (Social Media cookie): Met deze cookie is het mogelijk om onze Twitter pagina te volgen. Deze button werkt door middel van code die van Twitter zelf afkomstig is. AddThis (Social Media cookie): Met deze cookie is het mogelijk om onze content te delen via Facebook, Twitter, Hyves en diverse andere social media websites. Affiliate marketing (marketing cookies): Deze cookies gebruiken wij om partnersites (affiliates, zoals Daisycon, TradeTracker en Cleafs) te belonen voor hun bijdrage aan de verkoop. Review sites (marketing cookies): Wij worden graag door klanten beoordeeld. Hiervoor gebruiken we een review site zoals The Feedback Company. Deze plaatst cookies voor een juiste werking. Hoe kan ik cookies beheren of verwijderen? Meestal kunnen cookies worden beheerd, bewerkt en verwijderd via je browser. Meer informatie over het in- en uitschakelen en het verwijderen van cookies kan je vinden in de instructies en/of met behulp van de Help-functie van jouw browser.