A R C H I E F

Artikel 492 van 2902

Nostalgisch groot XXL Kellogg's Corn Flakes, Frosties voorraadblik met Tony de Tijger

Artikelnummer: BT-2929-20

Nostalgisch groot XXL Kellogg's Corn Flakes, Frosties voorraadblik met Tony de Tijger.

  • Vervaardiger: De Kellogg Company 
  • Vervaardigingsdatum: ...

Beschrijving
Mooi nostalgisch retro voorraadblik voor het bewaren van een heel pak Kellogg's Frosted Flakes, in het Nederlands Frosties genoemd. Het blik is uitgevoerd met een los oversluitdeksel. De decoratie van dit blik bestaat uit een afbeelding zoals die in de jaren 50 te vinden was op de Kellogg's Cornflakes pakken. Slogan op de voor- en achterzijde van het blik: "G-R-R-REAT!".

Zijkanten: "Kellogg's Frosted Flakes" en diverse teksten.

De Kellogg Company, vaak verkort tot Kellogg of Kellogg's, is een Amerikaanse producent van voedingsmiddelen. Het bedrijf, vooral bekend van de Kellogg's-cornflakes, is de grootste producent van ontbijtgranen in de Verenigde Staten.

Conditie
Dit kellogg's bewaarblik verkeert in een goede retro staat met normale sporen van gebruik en aan leeftijd gerelateerde sporen van slijtage.

Formaat

  • Hoogte: 27 cm.
  • Lengte: 19 cm.
  • Breedte: 8 cm.

Tony de Tijger
Tony the Tiger is de getekende reclame mascotte voor Kellogg's Frosted Flakes (ook bekend als Frosties) ontbijtgranen, die op de verpakking en in de advertenties verschijnt. Tony was ook de mascotte van aanverwante granen. Sinds Tony's debuut in 1952 heeft het personage verschillende generaties overspannen en is het een icoon voor ontbijtgranen geworden.

De originele Tony de Tijger was meer typisch tijgerachtig van vorm en werd soms afgebeeld terwijl hij op handen en voeten liep; hij droeg een hoofddoek om zijn nek en had een voetbalvormig hoofd. Het huidige uiterlijk is van een tijger die de fundamentele, gespierde mensachtige structuur lijkt na te bootsen en hij loopt over het algemeen op twee voeten.


Tony the Tiger begon zijn debuut met Kellogg's in 1952. The Tiger werd als stripfiguur gebruikt op elke doos met Kellogg's Frosted Flakes. De tijger was geregistreerd als handelsmerk van Kellogg's Frosted Flakes. Bovendien viel de registratie en classificatie onder voedingsproducten. Twaalf jaar later begon een van de beste oliemaatschappijen, Esso (nu ExxonMobil), een soortgelijke tijger te gebruiken als promotie mascotte voor benzineproducten. Esso volgde vervolgens het protocol en registreerde zijn tijger onder de categorie aardolieproducten. In tegenstelling tot de Kellogg's-slogan, "Ze zijn gr-r-r-reat!", Had Esso ook een slogan: "Zet een tijger in je tank".

De twee grote bedrijven deelden vreedzame relaties tussen de twee iconische tijgers. Van 1952 tot 1995 gaven de bedrijven samen meer dan anderhalf miljard uit aan reclame in de graan- en petroleumindustrie. Geen van beide bedrijven had met elkaar te maken, maar in 1992 veranderde dit allemaal. ExxonMobil opende een nieuwe bedrijfssector en productlijn door de promotie van de bestaande Esso Tijger. Het bedrijf slaagde er niet in om zijn handelsmerkregistratie uit te breiden naar zijn nieuwste productlijnsector. Voorafgaand aan Esso's nieuwste zakelijke toevoeging van het openen van gemakswinkels en het verkopen van voedingsmiddelen en dranken, werd het bedrijf vrijgesproken van alle handelsmerkgeschillen.

Na de aankondiging van de nieuwe productlijn van ExxonMobil, diende Kellogg snel een rechtszaak in. De nieuwste naamloze tijger die Esso gebruikte om eten en drinken te verkopen, overschreed de handelsmerkgrenzen. De verwarring over het gebruik van zeer vergelijkbare tijgers als mascotte voor voedselproducten viel Kellogg's niet goed. De rechtszaak bestond uit handelsmerkinbreuk en verwatering, en zocht een verbod om het verdere gebruik van de Esso-tijger te verbieden. Na verschillende rechtszaken, miljoenen dollars, verschillende uitspraken en jaren wachten, hebben de twee partijen de zaak opgelost.

In 1986 en worstelde Kellogg's met nog een andere situatie met betrekking tot merken. Tijdens de voorbereiding van de Olympische Zomerspelen van 1988 waren de Zuid-Koreaanse organisatoren het eens over de mascotte van de spellen, Hodori, die sterk leek op Tony de Tijger van Kellogg's. Het zeer populaire graanbedrijf maakte zich zorgen over de gelijkenis en wierp datzelfde jaar enkele rode vlaggen op met merkregistratie. Kellogg's bleef benadrukken dat Tony de Tijger een reclamemiddel was dat op bijna elke doos met granen werd gebruikt, dus een vergelijkbare tijger die alleen werd onderscheiden door de toevoeging van een apart Olympisch embleem met vijf ringen om zijn nek, zou voor verwarring zorgen. Sportnieuws en -critici veroorzaakten veel controverse en het wordt herinnerd als de "Hold That Tiger" -strijd om het handelsmerk van de tijger

Land van herkomst
USA - United States of America

Soort object
Bewaarblik voor Frosties - Kellogg's Frosted Flakes

Onderwerp / Thema
Kellogg's - Tony de Tijger - Frosted Flakes - Corn Flakes

Categorie
Vintage blikken & trommels

Kleur
Wit - groen - rood - oranje - zwart

Uitgever
Kellogg Company

Vervaardiger
Kellogg's

Merk
Kellog's Frosted Flakes

Materiaal
Blik - metaal

Bijzonderheden
Voor een heel pak Frosted flakes of Corn flakes

Tijdperk
Retro

Kwaliteit
Goede gebruikte staat

Hoogte
27,00 cm

Lengte
19,00 cm

Breedte
8,00 cm

Inhoud
Geschikt voor een heel pak Kellogg's

Verzendmethode
Pakketpost met track & trace

© 2015 - 2024 KENKO | RETRO & DESIGN - 2nd hand collectibles - Webshop voor Retro-Vintage woonaccessoires | sitemap | rss | webwinkel beginnen - powered by Mijnwebwinkel