A R C H I E F

Artikel 1498 van 2902

Tupperware Harmoni-Kaatje garneerset 450 ml. en EZ Mix 'n Pour maatbeker 1,2 liter

Artikelnummer: 1128

Tupperware Harmoni-Kaatje garneerset 450 ml. en  EZ Mix 'n Pour maatbeker 1,2 liter. 

Mooie set van Tupperware bestaande uit een EZ Mix 'n Pour Maatbeker met een eenhoud van 1,2 liter en een garneerspuit, welke bekend staat als Harmoni - Kaatje.

EZ Mix 'n Pour Maatbeker

Handige meet en mengbeker van Tupperware die je moeiteloos helpt bij het nauwkeurig afmeten van de mooiste taarten, vlaaien en koekjes. Op de beide zijkanten van deze maatbeker staat een maatverdeling met opdruk in oranje belettering, voor zowel vaste als vloeistoffen. Transparante beker met transparant deksel.

Driedelig en gemakkelijk schoon te maken. Beker, mengrand en deksel.

  • Hoogte: 15 cm. 
  • Diameter: 13,5 cm.

Harmoni - Kaatje

Oranjekleurige garneerspuit met mondjes. Deze fijne slagroomspuit is perfect om soesjes mee af te werken, maar ook superhandig voor andere vullingen.

Compleet met 5 spuitmondjes en afsluitdop. Bovendien makkelijk op te bergen, want alle spuitmondjes passen in de bol zelf. Door de afsluitdop kan je de slagroom in de slagroomspuit bewaren en deze direct in de koelkast bewaren. Door de harmonikavorm is deze bol goed leeg te drukken. De garneerbol kan eenvoudig uit elkaar, zodat deze makkelijk schoon te maken is. 
Bestaat in totaal uit 9 onderdelen!

Om slagroom in verschillende vormpjes op te brengen of voor garnering van gevulde eieren of room in soesjes.

  • Hoogte: 11,6 cm (zonder spuitmondje)
  • Diameter: 11,1 cm.
     

In 1944 richtte Earl Tupper de "Tupperware Plastics Company" op. Deze Amerikaanse scheikundige (afkomstig van de firma DuPont) was een pionier in het gebruik van polyethyleen voor huishoudelijke toepassingen. Twee jaar later lanceerde Mr Tupper zijn “Wonderbowl”, een "miraculeuze" kom met een revolutionaire luchtdichte sluiting, die veel lichter en steviger was dan het traditionele glas en aardewerk.
De eerste jaren waren de producten te koop in warenhuizen, ijzerwinkels en andere handelszaken. Maar op die manier kwam de uitzonderlijke kwaliteit van de Tupperware producten niet tot haar recht. Niemand nam immers de tijd om aan de consumenten de voordelen van deze lucht- en waterdichte kommen te tonen en uit te leggen.

In 1948 introduceerde vice presidente Brownie Wise de Tupperware Home Party, een hele nieuwe manier om de producten rechtstreeks bij de consument te brengen. Zo konden de vele mogelijkheden van de producten persoonlijk gedemonstreerd worden. 

 

© 2015 - 2024 KENKO | RETRO & DESIGN - 2nd hand collectibles - Webshop voor Retro-Vintage woonaccessoires | sitemap | rss | webwinkel beginnen - powered by Mijnwebwinkel