Navigatie

 Retourneren 

Hoe kan ik retourneren?

Heel simpel, door de instructies hieronder te volgen.

 

Voorwaarden retourneren

Wij doen niet moeilijk over retourneren. De enige voorwaarden zijn dat het product niet is gebruikt, dat je binnen 14 dagen na ontvangst het product hebt teruggestuurd. Dit bepalen we aan de hand van het poststempel.

Hoe?

Stuur je product voldoende gefrankeerd en voorzien van (een kopie van) je order of een briefje met daarop je naam en ordernummer terug aan:

Kenko Retro & Design VOF

Vossiusstraat 55

3314 BV Dordrecht, NL

 

En verder?

Bij ontvangst van je retourzending ontvang je van ons bericht.

We storten na ontvangst & controle van het product het bedrag binnen tien werkdagen terug op je rekening. 

We storten altijd terug op de rekening waarmee je ook hebt betaald.

Niet gefrankeerde zendingen worden verrekend!

Als je je retour ongefrankeerd aan ons terugstuurt, houden we de door PostNL in rekening gebrachte kosten en boete in op het bedrag wat aan je wordt gerefund. PostNL rekent een strafport, exclusief de standaardport.

Retour gestuurde artikelen die niet aan de voorwaarden voldoen

Deze nemen we wel aan, maar we houden ons het recht voor om kosten hiervoor in te houden dan wel het artikel te weigeren in ons retourproces. Je krijgt hierover natuurlijk wel bericht. Deze artikelen kunnen we aan je terugzenden nadat je de verzendkosten hiertoe hebt overgemaakt. Natuurlijk hoeft dat niet, in dat geval gaat je product naar een goed doel. Wordt een product retour gestuurd welke niet aan de voorwaarden voldoet, een vlekje heeft, beschadigd is, dan wordt deze niet verwerkt als retour en nemen we contact met je op. 

VERPAK JE RETOUR MET ZORG, NET ZOALS WE HET AAN JE VERZENDEN, VOORKOM SCHADE BIJ VERZENDING!

 

Defecte producten bij aankomst

We zijn erg zorgvuldig met onze producten en controleren deze bij binnenkomst en bij het inpakken van de zending. Mochten we desondanks iets gemist hebben of is het product beschadigd tijdens het verzenden, dan raden we je aan om ons dit zo snel mogelijk te laten weten per e-mail. Indien je niets laat weten en ook geen melding van een defecte aankomst doet bij de retourzending (schrijf het even op de order), dan ligt het risico bij jou. Wij kunnen dan namelijk niet meer controleren of het defect door onze fout of door het verzenden komt. Vanaf het moment dat je een product hebt ontvangen, ligt de verantwoordelijkheid ervoor (wettelijk gezien) bij jou. Tenzij je dit dus zo snel mogelijk meldt. Wij vragen je daarom altijd om je bestelling zorgvuldig te controleren. Nog even op een rij:

  • Het melden van een defect bij uitpakken/aankomst moet vooraf per e-mail plaatsvinden.
  • Wacht onze instructies af voordat je het terugstuurt.
  • Als we je vragen het item terug te sturen worden uiteraard je verzendkosten vergoed.
  • Defecte items: neem zo snel mogelijk contact met ons op.

 

Zoek raken van je retourzending

Ook als je retourzending zoek raakt is dit voor eigen risico. Uiteraard tot het moment dat het bij ons is gearriveerd. 

Heb je een retour en ben je te laat?

Natuurlijk kan er altijd wat gebeuren waardoor het lastig is de retourtermijn van 14 dagen te halen. Dat snappen we. Neem hoe dan ook altijd even contact met ons op per e-mail, dan kijken we er samen even naar. Zendingen die gewoon als retour worden verstuurd zonder communicatie vooraf worden geweigerd. Ook als we pas achteraf horen waarom de zending werd geretourneerd. Deze blijven geweigerd.

14 dagen retourtermijn

Je kunt items binnen 14 dagen na ontvangst gewoon retourneren. Dit betekent niet dat je het 14 dagen mag uitproberen. Retourneren kan alleen als een artikel aan bovengenoemde voorwaarden voldoet.

In een notendop

  • De kosten voor het terugzenden zijn voor je eigen rekening.
  • We berekenen geen kosten voor het verwerken van retouren.
  • Bij retourneren wordt de artikelwaarde plus eventueel betaalde verzendkosten voor de heenreis vergoed. Deze verzendkosten worden alleen vergoed als je de gehele order retourneert, niet als je enkele items houdt.
© 2015 - 2016 Retro & Design - 2nd hand collectibles - Webshop voor Retro-Vintage woonaccessoires | sitemap | rss | webwinkel beginnen - powered by Mijnwebwinkel
Voor een correcte werking maakt deze website gebruik van cookies. Accepteren Meer informatie
Wat is een cookie?
Een cookie is een klein tekstbestand dat bij je bezoek aan een website naar je computer wordt gestuurd. Zowel deze website als andere partijen kunnen cookies plaatsen.

Waar worden cookies voor gebruikt?
Deze website gebruikt cookies om het gebruiksgemak en de prestaties van de website te verbeteren. Met behulp van cookies zorgen we er onder andere voor dat je bij een bezoek aan onze site niet steeds dezelfde informatie ontvangt of moet invoeren. Cookies maken het surfen op de site dus een stuk prettiger.

Er bestaan verschillende typen cookies. Deze website maakt gebruik van permanente cookies en sessie cookies.

Permanente cookies: Hiermee kan de website speciaal op jouw voorkeuren worden ingesteld. Bijvoorbeeld om jouw toestemming tot het plaatsen van cookies te onthouden. Hierdoor hoef je niet steeds jouw voorkeuren te herhalen waardoor je tijd bespaart en gemakkelijker door de webwinkel navigeert. Permanente cookies kun je verwijderen via de instellingen van je browser.

Sessie cookies: Met behulp van een sessie cookie kunnen we zien welke onderdelen van de website je met dit bezoek hebt bekeken. Wij kunnen de webwinkel daardoor zoveel mogelijk aanpassen op het surfgedrag van onze bezoekers. Deze cookies worden automatisch verwijderd zodra je jouw browser afsluit.

Met welk specifiek doel plaatst deze website cookies?
Deze website plaatst cookies om de volgende redenen:

Winkelwagen (functionele cookie): Onthouden welke producten in je winkelmandje liggen. Zonder deze cookie kun je geen producten bestellen of in je winkelmandje plaatsen.

Cookiekeuze (functionele cookie): Onthouden of je ons toestemming hebt gegeven tot het plaatsen van cookies.

Google Analytics (tracking cookie): Meten hoe je de website gebruikt en hoe je ons hebt gevonden en hier met rapportages inzicht in proberen te verkrijgen.

Google AdWords (tracking cookie): Meten we hoe je de website gebruikt en hoe je ons hebt gevonden. Deze kennis gebruiken we om onze AdWords campagnes te verbeteren.

Facebook (Social Media cookie): Met deze cookie is het mogelijk om onze Facebook pagina te 'liken'. Deze button werkt door middel van code die van Facebook zelf afkomstig is.

Twitter (Social Media cookie): Met deze cookie is het mogelijk om onze Twitter pagina te volgen. Deze button werkt door middel van code die van Twitter zelf afkomstig is.

AddThis (Social Media cookie): Met deze cookie is het mogelijk om onze content te delen via Facebook, Twitter, Hyves en diverse andere social media websites.

Affiliate marketing (marketing cookies): Deze cookies gebruiken wij om partnersites (affiliates, zoals Daisycon, TradeTracker en Cleafs) te belonen voor hun bijdrage aan de verkoop.

Review sites (marketing cookies): Wij worden graag door klanten beoordeeld. Hiervoor gebruiken we een review site zoals The Feedback Company. Deze plaatst cookies voor een juiste werking.

Hoe kan ik cookies beheren of verwijderen?
Meestal kunnen cookies worden beheerd, bewerkt en verwijderd via je browser. Meer informatie over het in- en uitschakelen en het verwijderen van cookies kan je vinden in de instructies en/of met behulp van de Help-functie van jouw browser.